Nichts ist fur dich....Nichts war fur dich .... nichts bleib fur dich... fur immer!...

Rammstein Interview - Bratři Benzínu

28. srpna 2008 v 19:37 | Agnesh |  Rammstein

Bratři benzínu

Pozdě bycha honit: Skupina Rammstein v největším rozhovoru o teplouších, odpovědnosti a Leni Riefenstahl.
Jen pár měsíců potom, co skončila festivalová šňůra skupiny Rammstein k desce Reise Reise, vychází příští pátek nové CD s názvem Rosenrot. V rozhovoru mluví basák skupiny Oli Riedel o spěšné zakázce a hranicích, které sami Rammstein raději nepřekračují.
KULT: Proč taková "spěšná zakázka" (pozn. jinak mě to přeložit nenapadlo, níž už je to snad k pochopení)?
OLIVER: Během přípravy Reise Reise jsme nahráli 18 písní, více než jsme chtěli na desce zveřejnit. Měli jsme jedenáct kousků, u kterých jsme se podle obsahu tehdy rozhodli, že budou na Reise Reise. Praxe ukázala, že by se často nemělo stávat, že člověk nechá neuveřejněné songy příliš dlouho ležet. Takže jsme v dubnu a květnu 2005 šli do studia a k tomu jsme ještě 5 nových věcí nahráli.
V Mann gegen Mann se zpívá o vztazích mezi gayi. Jak jste k tomu vlastně přišli?
Slovo "gay" má často negativní, diskriminující ráz, protože ve společnosti je to pořád pokládáno za něco "cizího". To jsme chtěli jakoby "zneškodnit", změnit. Píseň jsme už předem před gayi zahráli, chtěli jsme se vyvarovat toho, že by se cítili napadení.
K výročí atentátu na školu v Beslanu běžel televizní dokument, že dva atentátníci Vás měli poslouchat. Co si o tom myslíš, když to slyšíš?
Jsem zklamán z medií. Co na to člověk může říct, když tu událost pak vidí? Že naše hudba vede k tomu, že lidé berou ve školách děti jako rukojmí? To je přece nesmysl. Zastávám ten názor, že naše publikum si naši hudbu pro sebe reflektuje. Připisuji fanouškům tolik inteligence, že nejdou domů a každého "sežerou", když v show uvidí naše klávesy vařit se v hrnci (pozn.chápu to jako asociaci k tomu, co se děje na pódiu při Mein Teil).
Jak se ukazuje v Mann gegen Mann, cítíte se přece jen trochu odpovědní, co Vaše hudba může udělat. Kde jsou Vaše hranice?
Chybné společenské hranice se mohou projevovat skrze umění. Účinek naší hudby má zaprvé být takový, že se bavíme. A pak u nás hrají také nějaké naivní momenty velkou roli. Zpravidla si myslíme o tom, co lidé mohou shledávat šokujícím více než dříve. To je kletba a požehnání zároveň, protože člověk se víceméně na něco připravuje, protože pro mnohé to opravdu je ta hranice.
Jaká byla pro tebe hranice?
Když se podívám zpátky, tak video Leni Riefenstahlové. (pozn: Ve videu k písni Stripped použili Rammstein záběry z olympiády z roku 1936 od Leni Riefenstahl) Tak vznikl chybný dojem, pak jsme se nemohli k tomu vyjádřit, vysvětlit to, že si o její tvorbě myslíme, že je kvalitní, ale přece kvůli tomu nejsme nacisté. Vlastně to je škoda, že o tom nebyla žádná diskuze, kde by člověk mohl vidět umění odpojené daleko od svého politického klima. Může člověk estetiku od Riefenstahlové dobře rozlišit? My němci to samozřejmě musíme všechno vidět špatně, protože jsme tuto minulost měli. Generace, která nesmí mít žádné špatné svědomí, co jiného předtím spáchala.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama