Nichts ist fur dich....Nichts war fur dich .... nichts bleib fur dich... fur immer!...

Rammstein Interview-1. recenze na „Völkerball“

28. srpna 2008 v 20:01 | Agnesh

1. recenze na "Völkerball"

Z live-DVD je mi vždycky mírně nevolno. Člověk vlastně neví, má-li je nenávidět, nebo mít rád. Ve skutečnosti pokaždé nezáleží na kvalitě disků, jako spíš na tom, že DVD prostě nedokáže navodit atmosféru, jakou člověk zažije na koncerě na vlastní kůži. Mimo to je až příliš mnoho live-DVD tak nudných, že se radši podívám na tisícáté opakování "Lindenstraße". V případě "Völkerball" vydávají Rammstein už své druhé live-DVD, po roce 2003. V popředí stojí turné "Reise, Reise" 2004/05. Můžeme být tedy napnutí, protože od Rammstein se čeká něco jedinečného. Tedy já sám jsem skupinu dosud živě nikdy předtím neviděl, jsem tedy zvědavý, co mě čeká. Úvodní menu je přehledné, vyvedené v mechanické estetice. Na výběr mám sestřih z koncertů z Japonska, Francie, Anglie a Ruska - zajímavé. K dispozici mám navíc dva dokumenty o skupině, stejně jako vznik "Reise, Reise". Hned tady musím poprvé kritizovat, protože není DVD jako DVD. "Völkerball" vyjde ve třech (!) různých edicích. Standardní edice zahrnuje dva disky a je k dostání jako DVD a CD. Radost udělá 140 minut živého vystoupení a 75minutový sestřih z koncertů. Dokumentů a něčeho podobného se člověk musí vzdát. Speciální edice už pak obsahuje víc a nabízí tři disky. Na třetím DVD najdete vznik alba "Reise, Reise" a dokument ´Anakonda im Netz´ od Mathilde Bonnefoy, která si udělala jméno právě u "Lola rennt". Dokument představuje Rammstein po lidské stránce; poměrně otevřené a hovorné. Navíc tu najdete velmi pěkné povídání o koncertech, efektech a pár historek. Pro fanoušky asi skutečná bašta, neméně zajímavé ale i pro ostatní. Třešínkou na dortu je pak limitovaná edice - a ta se zřejmě vyplatí jen fanouškům. Na čtyřech discích se nachází kompletní sestřih živých show, všechny dokumenty a 190stránková kniha s fotografiemi z turné. Po tom by měl člověk jako fanoušek sáhnout, protože se to vyplatí. Ale věnujme se ještě jednou tomu základnímu: hudbě. Mně jako odpůrci live-DVD a člověku neznalému živých vystoupení Rammstein nabízí tohle DVD víc, než jsem čekal. Absolutně mě překvapuje, když vidím, jak jinak patriotští Francouzi hulákají německy texty spolu s Rammstein, jaké nadšení vzkypělo v Rusku, Anglii, Francii a Japonsku. Všechno je tak strhující. Zpěvák Till udává tón ve vojenském duchu a všichni společně pochodují. Fascinace se v mé hlavě promítá ruku v ruce spolu s malým šokem z extrémní masové sugesce. Ale musí se nechat, že se toho člověku za jeho peníze nabízí dost. Koncerty jsou všechno, jen ne jednotvárné. Díky tomu se nabízí vedle skvělých pyrotechnických show i jiný druh divadla. Snad právě takové live-DVD nebude nudit: koncerty Rammstein prostě nejsou konvenční. Takže v tomhle případě si live-DVD, které konečně nenudí, pustím rád - to už něco znamená! (SVS)

1 člověk ohodnotil tento článek.